MINDSGASM

MINDSGASM

delen op Facebook Twitter

MINDGASM: A metaphorical orgasm that happens after a mind has been blown.

Welkom bij deze life-changing experience.

  • Doe uw schoenen uit voordat u de tempel betreedt.
  • Lever uw telefoon, horloge en opnamemateriaal in.
  • Adem in, adem uit.

Laten we een nieuwe revolutie ontketenen. Een feminisme voor en van ons allemaal. Niet vrijblijvend, maar de norm. Een nieuw wereldbeeld, met meer verbeelding en speelsheid.

Laat u meevoeren in deze hypnotische zoektocht naar een nieuw denken en een nieuwe taal.

Want we zijn er nog niet, maar we komen er wel.

Speeldata

2 t/m 5 oktober Frascati, Amsterdam

11 oktober Theater Walhalla, Rotterdam

31 oktober en 1 november Theater Kikker, Utrecht

7 november Parktheater, Eindhoven 

14 november Het Nationale Theater, Den Haag

16 november Lux, Nijmegen

13 december Theater Ins Blau, Leiden

Credits

Concept en spel Luit Bakker
Eindregie Lotte Bos
Muziek Tjalling Schrik 
Scenografie en kostuum Bas Giesen
Foto Lisa Schamlé
Teaser Michelle Potters

Over Luit Bakker

Luit Bakker (1991) is in 2015 afgestudeerd aan de toneelacademie in Maastricht. Sindsdien is zij verbonden aan het collectief La Isla Bonita en maakt ze voorstellingen onder Bakker&Brill. In 2018 speelde ze haar eerste solovoorstelling genaamd 06-82087445 bij Likeminds die uitkwam op over het IJ festival.

De Theaterkrant schreef: “Bakker speelt in 06-82087445 met de fluïditeit van gender en seksualiteit. Het zijn grote thema’s, persoonlijk en ongemakkelijk, maar ook fascinerend en mooi. Bakker verleidt je om de ongemakkelijkheid toe te laten. Ga met haar mee, het is het zeker waard.” (****)

De Volkskrant schreef: “(…) dat hier een indringende en zeer grappige podiumpersoonlijkheid staat is overduidelijk. Luit Bakker verleidt en vernedert je waar je bij zit.” (****)

Het werk van Bakker is maatschappijkritisch, heeft een grote dosis zelfspot en zoekt naar de kwetsbaarheid van zichzelf en haar publiek. In haar werk komen de thema’s seksualiteit, gender en emancipatie terug. Ze waant zich immers in deze wereld als queer en vrouw nog niet veilig genoeg en wil alles op alles zetten om dit te verbeteren. Ze speelt met ongemak door haar publiek direct te betrekken in haar theatrale werkelijkheid. De toeschouwer voelt op een scherpe en directe manier dat hij of zij ook onderwerp is. Bakker gebruikt absurditeit en zwarte humor om actuele thema’s op scherp te zetten. Ze werkt met een knipoog, maar met een serieuze ondertoon. Geen aanklacht, maar de lichte toon leidt toch tot meer bewustzijn. Ze speelt met het groteske; de grillige, soms humoristische uitvergroting van de menselijke onvolmaaktheid.