Het Parool, door Elise van Dam:
‘Zo springt Bakker heen en weer tussen activistisch en kwetsbaar, het publiek constant op zijn hoede houdend. Ze flirt en teaset, is het ene moment ontwapenend en het andere een tikje intimiderend. Ze creëert een theaterruimte die nooit helemaal veilig voelt en juist dat reflecteert het verhaal dat ze vertelt. Over vrijheid die er pas kan zijn als grenzen gerespecteerd worden en hoe je de controle pas kunt loslaten als je hem in handen hebt.’
Lees de hele recensie van Het Parool hier.
De Theaterkrant, door Sander Janssens:
‘Bakker toonde zich in eerder werk […] al een zeer spannende, fysieke speler die schaamteloos transformeert en altijd een grote controle over haar publiek bewaart. Ze durft het gevaar en de intimiteit op te zoeken, maar weet door haar zorgvuldige en trefzekere spel, de toeschouwer altijd voor zich gewonnen te houden.
Maar ditmaal boort ze een nieuwe laag aan in haar makerschap, namelijk een heel persoonlijke. Waar inherent aan haar extreme personages ook altijd een min of meer veilige afstand tot de thematiek zat, is Mindgasm onverwacht kwetsbaar.’
Lees de hele recensie van de Theaterkrant hier.